Nieuws

Tel: +32 3 689 77 44 | e-mail: info@cloudpos.be

Nieuws over CloudPOS, integraties, toestelkoppelingen en zo veel méér:

Ondernemingen moeten vanaf 1 juli 2022 een elektronisch betaalmiddel ter beschikking stellen.

09/02/2022

Wat moeten we echter onder 'onderneming' verstaan?


In het wetsontwerp houdende diverse fiscale bepalingen en fraudebestrijding, waarin naar het Wetboek van economisch recht wordt verwezen, wordt als een onderneming beschouwd iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die op duurzame wijze een economisch doel nastreeft, alsmede zijn verenigingen. De verplichting geldt dus niet alleen voor ondernemingen in de strikte zin van het woord, maar ook voor vrije beroepen en alle personen, verenigingen, besturen enzovoort die economische activiteiten verrichten in relatie tot consumenten.


Zo zal bijvoorbeeld een gemeente die een zwembad, een bibliotheek of een cultureel centrum beheert, worden beschouwd als 'onderneming' voor dit soort activiteiten. Ook een openbare onderwijsinstelling wordt een 'onderneming' wanneer zij bijvoorbeeld haar lokalen aan particulieren verhuurt.



Mogen we nog altijd Cash geld aanvaarden ?


Ja, contante betalingen moeten altijd aanvaard worden door de onderneming.

“In het eurogebied zijn bankbiljetten en -munten de enige wettige betaalmiddelen.”

Betalingen boven de 3000 euro mogen echter nooit contant betaald worden.



Bron: https://www.dekamer.be/flwb/pdf/55/2472/55K2472001.pdf

CloudPOS infrastructuurwerken

01/02/2022

We hebben tussen midden 2019 en het begin van 2022 de grootste investeringsronde ooit gedaan bij CloudPOS qua infrastructuur.

Tot 2020 bevonden alle servers zich in 1 datacenter. De eerste stap was het in gebruik nemen van een 2de datacenter. Daarna een 3de datacenter.

De volgende grote stap vanaf 1 februari 2022 is het in werking zetten van de "extreme resiliënt' infrastructuur tussen de 3 datacenters via oa een dedicated glasvezel verbinding.

Dit met als doel dat wanneer er iets, wat dan ook, gebeurd in één datacenter, uw CloudPOS omgeving zonder onderbreking blijft verder werken, vanuit een ander datacenter.

Het grote doel is onderbrekingen in de werking van het CloudPOS Platform en haar apps te voorkomen, te wijten aan pannes in het datacenter, hetzij bij de connectiviteit in een datacenter of serverfalen in één van de datacenters.

We zijn ervan overtuigd dat eens deze meest ingrijpende upgrade, namelijk het in dienst nemen van deze “extreme resilient infrastructuur" uitgevoerd is, u als grote voordeel zal hebben dat u nog minder onderbrekingen in de werking van CloudPOS zal ervaren.

Windows update: 6 uur pc laten aanstaan

01/02/2022

Microsoft raadt nadrukkelijk bedrijven aan om het gebruik van computers af te stemmen op de tijd die nodig is om (beveiligings)updates te installeren. Het zou bijvoorbeeld beter zijn om systemen zo nu en dan 's nachts aan te laten staan zodat alles netjes geïnstalleerd kan worden.

Bron:

https://nl.hardware.info/nieuws/80515/microsoft-je-pc-moet-tenminste-6-uur-aan-staan-voor-een-windows-update

payconiq psp aanvragen

08/10/2021

Het is vanaf nu ook mogelijk om uw aanvraag en registratie voor payconiq smartphone betalingen te aanvaarden via uw kassa en/of webshop, online te doen.

https://cloudpos.ikwilpayconiq.be

mollie psp aanvragen

29/03/2021

Wil je betalingen aanvaarden via je webshop, via de QR-Code TafelOrder app? Dan kan je het mogelijk maken dat klanten betalen via kaart of hun bank app! De Payment Service Provider hiertoe is mollie.

Het aanmaken van een account bij mollie doet u best via deze link:

mollie account aanmaken

mollie.com: alerts!

03/02/2021

Mollie is de meest gebruikte Payment Service Provider voor webshops, online order oplossinge, QR-Code TafelOrder, enz.

Wist je dat je alerts kan krijgen wanneer er problemen zijn met een bepaald betaalmiddel?

Alle informatie: https://status.mollie.com/

Payconiq nu ook bij CloudPOS QR-TafelOrder & Webshop

09 september 2020

CloudPOS had reeds integratie met Payconiq Instore, waarbij Payconiq aan de kassa als betaalmiddel kan worden gebruikt. Hierbij genereert de CloudPOS Kassa een QR code op het kassa ticket of het klantendisplay dat de klant kan scannen. Het bedrag wordt in de klant zijn payconiq app ingevuld, net zoals de juiste zaak, dus de klant hoeft enkel nog te bevestigen en klaar. Snel. Veilig. Correct.

Wat is er dan nieuw bij QR-TafelOrder™?

CloudPOS QR-TafelOrder™ is een app waarbij CloudPOS je GRATIS van QR codes voorziet. Eén per tafel met een uniek nummer, namelijk het tafelnummer in de kassa. Wanneer de klant deze QR code scant, komt hij op je interactieve menukaart terecht op zijn smartphone, en kan hij snel en efficiënt bestellen. Tot voor kort was het enkel mogelijk om dan achteraf af te rekenen. Nu is er ook de keuzen om de klant bij bestelling via Payconiq reeds te laten betalen.

Wat is er nieuw bij de Webshop?

CloudPOS heeft een eigen Online Order Oplossing, een eigen webshop, volledig geïntegreerd natuurlijk met kassa voor directe orders in de kassa te ontvangen en met een zeer handig en overzichtelijke productieplanning voor orders die binnenkomen in planning. Ook via de webshop kunnne klanten nu kiezen voor payconiq als betaalmiddel. Afzonderlijk van hun bank app of van de kaarten. Groot voordeel voor u als handelaar: het bespaart u zowat 50% kosten!

Wat doen? Om deze functie te activeren neemt u contact op met uw verdeler van CloudPOS of met CloudPOS Support. Eerst moet u wel reeds een overeenkomst hebben als handelaar met payconiq en ook bij payconiq een API-key voor CloudPOS aangevraagd hebben.

Interesse? Vraag gratis en vrijblijvend informatie.

CloudPOS: info@cloudpos.be of +32 3 689 77 44

Payconiq: klik hier


CloudPOS: nieuwe failover functie en nieuwe sync functie

08 september 2020

In de nieuwste CloudPOS Update is er voor de Cloud versie van de Kassa app een nieuwe failover functie. Deze is verder ontwikkeld en biedt een nog betere bescherming tegen het uitvallen of niet opstarten van de CloudPOS Kassa wanneer er connectiviteitsproblemen met het internet zijn.

De nieuwe CloudPOS Sync functie is vooral interessant voor ambulante handel, zoals foodtrucks, die geen internet ter beschikking hebben. Dankzij de CloudPOS Sync functie kan er echt lang zonder internet connectie gewerkt worden, en eens de foodtruck bijvoorbeeld de garage inrijdt en de kassa pc automatisch met de wifi verbinding maakt, wordt toch alles gesynchroniseerd met de cloud.

Telecom providers issues

07 september 2020

Tussen 29 augustus en 07 september 2020 ervaarden heel wat telecom providers problemen van verschillende aard. Helaas heeft dit ook een aantal van onze klanten bij momenten beïnvloed. Al bij al, over tijd genomen, zijn de problemen beperkt.

01-07/09/2020, in die periode ervaarden ook Telenet, proximus redelijk wat storingen.

30/08/2020 CenturyLink/Level(3) Outage met effect op Telenet. Ook Proximus en Orange gebruikers werden geconfronteerd met storingen.

28 - 31/08/2020 Storingen bij EDP-net.

Ondanks alle voorzorgmaatregelen kan er altijd eens een storing zijn. Deze zijn eigenlijk vrijwel altijd snel opgelost.

Daarom is het goed om dat verwachtende te zijn en er op voorbereid te zijn, want meestal duur het niet zo lang. We helpen je graag nadenken over hoe je erop voorbereid kan zijn.



Windows update veroorzaak problemen

02 september 2020

De nieuwste Windows 10 update veroorzaakt problemen bij veel klanten merken wij. De meest voorkomende problemen zijn:

  • Files verwijderen:

    • Licentie files CloudPOS

    • Bepaalde TeamViewer bestanden

  • Bepaalde Printers die opeens niet meer tussen de printers in Windows staan, voornamelijk ticket en labelprinters hebben er last van

  • Bepaalde andere randapparaten die niet langer werken zoals barcodes scanners die met drivers werken

Ervaart u als klant van CloudPOS hierdoor problemen? Neem zeker contact op met CloudPOS Support. Altijd eerst bellen: +32 3 689 77 44. Daarna per e-mail bevestigen naar: info@cloudpos.be met het e-mal adres van uw contactpersoon/verdeler/it-partner in copy.

Tip: elke Windows update is een potentieel risico. Windows updates kan niet uitgeschakeld worden. Een korte tijd uitstellen tot wanneer het je uitkomt kan wel. Op een avond waarbij je de volgende dag bijvoorbeeld een sluitingsdag hebt.

gmail whitelisting: belangrijk

01 september 2020

Zorg dat email die zou moeten terecht komen in je inbox, ook daadwerkelijk in je email box terecht komt. Iets is gewijzigd in het algoritme van Google en veel berichten die in je inbox zouden moeten terechtkomen blijken nu in de spam folder terecht te komen. Deze video legt het helder uit (Engels).